Aquesta és un LP reconfortant. L’enllaço en el meu plat
després del Reproduction dels Human League i d’Architecture & Morality dels OMD. Editat en plena ebullició new
wave, els seus supersònics teclats i caixes de ritmes el converteixen en l’artefacte
perfecte per escoltar-lo tranquil·lament asseguda al sofà una tarda de diumenge
d’hivern d’aquelles que t’acaben posant les galtes vermelles de tanta escalfor
produïda per les altes temperatures de la sala, l’ambient i el personal que hi
va passant. El 1981 llancen aquest primer treball amb temes com Going Hey Hey, Watch Your Blood Beat o la torbadora While We Can que els fa
brillar i el tema Are You Ready For The
Sex Girls? que els hi aporta sense voler-ho una empenteta cap a una popularitat
momentània. Mantenen encara l’estatus de banda de culte recuperats per les
actuals tendències electròniques. Gleaming Spires son David Kendrick i Leslie Bohem, neix a Los Angeles i es mouen en l’orbita dels llegendaris
Sparks. Poca broma.
diumenge, 30 de desembre del 2012
divendres, 28 de desembre del 2012
SPOCK
Difícil no incloure
com un figura pop destacada a aquest vulcanià entranyable. Protagonista d’una
de les series més psicodèliques de la història de la televisió, formava part d’aquella
exaltació de colors, música, vestits i computadores plenes de llumetes dignes d’un
pessebre. El pobre es trobava sempre en plena dicotomia entre el personatge mental,
amb la seva visceral lògica i el personatge espiritual, amb la supressió de les
emocions. Aquests dies jo també em trobo en una dicotomia. De fet em passa
cada any. Participar del festival de festes o no participar. Cada any em fa més
pujada. Em pregunto què faria l’Spock?...
no sé si celebren els Nadals al planeta Vulcà.
“Llarga vida i prosperitat”.
Leonard
Nimoy en plena inspiració
1er.
àlbum editat per DOT l’any 1968
Ballad
Of Bilbo Baggins – publicat en el segon LP
dijous, 27 de desembre del 2012
RAY COLLINS
1936 – 2012
El gran Ray
Collins, ha començat a passar. Des del 1961 que coneixia a Zappa i va està amb els Mothers fins començar la dècada dels 70
en que ho va deixar córrer. És a dir, la millor etapa de l’invent. Se’n va un
dels bons.
dimecres, 26 de desembre del 2012
USA – YBISSAI BABY / 1997 (DRAG CITY)
Adoro els Pavement. Per això automàticament adoro aquesta banda. El tema que
obre l’enregistrament, By The Way Get Out,
mostra el camí d’aquest primer treball, un EP en format 12” compost de 6 increïbles
temes. Guitarres embrutades per davant d’una
secció rítmica insistent. Tongue’s Ten,
el segon, brillant peça de pop-punk amb la inquietud del moment captada
fotogràficament, Yawn (And Face Torn
Asunder) amb uns cors femenins xiuxiuejats a l’orella, recollint a la
perfecció el caràcter enigmàtic d’una generació. La segona cara l’obre We Had To Call In The State Trooper, la
melosa Our Mistakes i tancant Door Emits Rays que et deixa com qui et
deixa amb els preliminars.
Un brillant i desconegut debut que m’ha
carregat les piles i m’ha posat a punt per cruspir-me els canalons de Sant Esteve.
Pavement? Pixies? No, USA.
dimarts, 25 de desembre del 2012
LOU REED I LA BARRETINA
Fa uns dies que Lou Reed és noticia per aquí per haver penjat a la seva pàgina de Facebook un dibuix on surt amb
barretina. El retrat li va fer un tal Xavier Boronat com homenatge per haver
participat juntament amb Laurie Anderson
i Patti Smith en una lectura de poemes
de Carner, Salvat-Papasseit, Carles Riba o Martí i Pol entre altres en el marc d’uns actes promoguts per l’Institut Ramon Llull a Nova York l’any
2007. La imatge l’ha penjada acompanyada amb el text Jingle All The Way fent referència suposadament a la coneguda nadala.
Amb el rebombori produït, m’ha vingut al cap la vegada que durant un concert a
Barcelona l’any 1984, Frank Zappa es
va posar també el tradicional barret català.
I ja posats, per
a quan un Bob Dylan o un John Lennon caganer? Per exemple.
dilluns, 24 de desembre del 2012
PAU RIBA – SIMFONIA Nº 1 D’UNA NIT DE NADAL
En
la millor tradició d’àcid-folk europeu.
No em canso d’escoltar-la.
No em canso d’escoltar-la.
FESTES
Absolutament avorrida. Aquests dies no hi ha
més activitat que la mateixa de cada any: comprar coses inútils, participar de trobades
inútils i tenir desitjos inútils. Estic llegint el darrer llibre de Kevin Canty
i al metro, de camí cap a casa, ensopego amb una frase que ho clava: “... Velocitat, potència i brillantor, la
sotragada agradable que et feia lliscar seient endins quan el pilot accelerava
cel amunt. ...” Exactament la sotragada que necessitaria.
diumenge, 23 de desembre del 2012
LEE DORMAN
1942
– 2012
El baixista dels Iron Butterfly, incorporat a la banda poc abans d’enregistrar In-A-Gadda-Da-Vida el 1968, va ser trobat mort dins del seu vehicle aquest divendres passat. Tenia 70 anys.
El baixista dels Iron Butterfly, incorporat a la banda poc abans d’enregistrar In-A-Gadda-Da-Vida el 1968, va ser trobat mort dins del seu vehicle aquest divendres passat. Tenia 70 anys.
dijous, 20 de desembre del 2012
MERCAT NADALENC DE DISCOGRÀFIQUES INDEPENDENTS
Iniciatives interessants com aquesta son les que ens calen. Aquest dissabte hi
haurà un curiós mercat a l’espai del bar del CCCB. Podré fer-me amb la darrera
raresa editada per les discogràfiques independents del país i a la vegada prendre’m
un croissant amb un cafè amb llet. Fantàstic!
NORMAN RECORDS
No hi tinc res en contra de les botigues, tot
al contrari, és un plaer submergir-me en les seves cubetes. Però d’un
temps ençà, han perdut un cert interès encara que segueixen sent la principal
font de subministrament. Per això a vegades em cal recórrer a les de venda per internet. No a les grans com Amazon, monstres que cada dia avorreixo
més, sinó a les que donen una imatge més personalitzada.
Una d’elles és Norman Records que actuen des de la ciutat de Leeds. Emmagatzemen
un gran estoc de vinils nous, que és l’interessant quan no trobo el què busco a
cap de les Revolver,o a les jovenetes
Luchador o Paradiso de Ferlandina a Barcelona. Perquè no n’hi ha més. Demanen el que més o menys poden assegurar que els hi sortirà, pel tipus de
comprador d’aquí, arriscant el mínim.
Per això no tenen moltes de les coses que m’interessen. Per això no hi ha alternativa. Per això, cada cop que faig una comanda, tan sols em queda confiar en els magnífics empleats de correus, posar un ciri, resar i creuar els dits.
Per això no tenen moltes de les coses que m’interessen. Per això no hi ha alternativa. Per això, cada cop que faig una comanda, tan sols em queda confiar en els magnífics empleats de correus, posar un ciri, resar i creuar els dits.
dimecres, 19 de desembre del 2012
EL TURISTA 1.000.000.000
Els caps de setmana, els restaurants
continuen omplint els seus menjadors. Les “Maratons” aconsegueixen increïbles
nous rècords que fan posar la pell de gallina, no tant per la suma sinó per la
poca vergonya que tenim. I la gent continua viatjant. Segons el senyor Tale
Rifai, que és ni més ni menys el secretari general de l’Organització Mundial
del Turisme, aquest any hem superat els mil milions de turistes arreu del món.
Segurament en mans d’uns pocs – mil milions
de persones? – però els calés, hi són.
El 1967 Los
Stop van editar aquest El Turista
1.999.999 amb Belter, cançó amb
la que van guanyar el IV Festival
Internacional de la Canción de Mallorca. A la cara B, versió del Happy
Together dels Turtles.
dimarts, 18 de desembre del 2012
SEA LIONS
EVERYTHING YOU ALWAYS WANTED TO
KNOW ABOUT SEA LIONS BUT WERE AFRAID TO ASK
2011 – SLUMBERLAND RECORDS
D’aquells discos que t’enganxen des del
primer tall. Sona una breu Intro
abans de I Should Be Sleeping. Faig
un bot de la cadira. Estic viva! El cor em batega lleuger. Les neurones reben
una sobrecàrrega d’estímuls, vibren a tota potència i fan que els meus músculs
es moguin compulsivament. Després de 13 talls més de 2 minuts de mitja, em
dedico a insistir a les meves orelles que sí, que no tot està perdut.
Diuen, i no hi ha ni un mil·límetre de dubte,
que Adrian Pillado, de qui son totes
les cançons, i Matthew Urango, els
fundadors, son grans fans de les bandes de Postcard,
Sarah o Creation Records. Que la seva favorita és Beat Happening de K Records.
I que han tragat molt de Syd Barret,
de Lou Reed, de Love, de 13th Floor
Elevators. Que tenen el sentit d’urgència juvenil dels Subway Sect i Television
Personalities a la vegada. Que al grup dels C86 hi mancaven ells.
A part dels mencionats, la banda responsable
es composa de Kyle Zufolo (baix), Katie Chavez (tambourine) i Javier Cruz
(bateria). Van enregistrar l’elepé a Oxnard, a on pertanyen, una petita
localitat de Califòrnia que segons Wikipedia
està a 100 Kilòmetres de Los Angeles.
diumenge, 16 de desembre del 2012
NIRVANA?
12 – 12 – 2012
CONCERT AL MADISON SQUARE GARDEN PER A LES VÍCTIMES DE L'HUARCÀ SANDY
Ni que sigui Paul McCartney i sense desprestigiar als altres dos/tres membres de Nirvana, Dave Grohl, Krist Novoselic i Pat Smear, hi ha formacions que quan un dels seus membres desapareix, l’esperit de la banda s’ha de deixar tranquil. Què hauria passat si un Jonh Lennon hagués deixat els Beatles el 1966? Tampoc em puc imaginar la continuïtat d’uns Stones al 100% sense Jagger. Nirvana no s’ha ajuntat de nou. És senzillament impossible. Quan una cosa es trenca, es trenca i com a molt faràs un pedaç. I que cadascú pensi el què vulgui.
CONCERT AL MADISON SQUARE GARDEN PER A LES VÍCTIMES DE L'HUARCÀ SANDY
Ni que sigui Paul McCartney i sense desprestigiar als altres dos/tres membres de Nirvana, Dave Grohl, Krist Novoselic i Pat Smear, hi ha formacions que quan un dels seus membres desapareix, l’esperit de la banda s’ha de deixar tranquil. Què hauria passat si un Jonh Lennon hagués deixat els Beatles el 1966? Tampoc em puc imaginar la continuïtat d’uns Stones al 100% sense Jagger. Nirvana no s’ha ajuntat de nou. És senzillament impossible. Quan una cosa es trenca, es trenca i com a molt faràs un pedaç. I que cadascú pensi el què vulgui.
Reading 1992
dimecres, 12 de desembre del 2012
RAVI SHANKAR
1920
– 2012
Després de veure fa uns quants anys la seva
actuació a Monterey en el film de Pennebaker, res per a mi ha tornat a ser
igual. Amb un sitar com a única arma, va mostrar al món el poder de la música.
També - es digui psicodèlia, punk o jazz - el què és: AMOR.
al festival de Monterey l’any 1967
dimarts, 11 de desembre del 2012
UKELELE
Impacto del carrer
de St.Pau, finalment va tancar. En el seu lloc ha obert una botiga que a més de
vinils ven també llibres i objectes vintage
relacionats amb la cultura més o menys underground. Antics llibres editats per
Star Books i discos, majoritàriament jazz, blues, country i rockabilly, que em
semblen del seu fons particular i a uns preus alts. No deixa de sorprendre’m
aquesta actitud quan el que interessa és que el producte estigui poc temps a la
prestatgeria, surti aviat i que el seu lloc l’ocupi un altre peça. Així generarà
una clientela fidel i habitual. D’altre manera, es convertirà en un magatzem
que potser visitaré una segona vegada i prou.
dilluns, 10 de desembre del 2012
YOU’RE LIVING ALL OVER ME – DINOSAUR JR.
Trobada un dissabte a la tarda d’un grapat d’amics
per celebrar el 25è aniversari de l’edició de l‘històric You’re Living All Over Me de Dinosaur
Jr.
Primer dia de desembre. L’espai: Terminal
5 de Manhattan. Els noms: entre d’altres els de Frank Black, Kim Gordon,
Lee Ranaldo, Johnny Marr, Kurt Vile, Tommy Stinson o Kevin Drew. A part dels temes originals de l’àlbum, van sonar varis
covers, The Boy With The Thorn In His Side i The Wagon dels Smiths, Tame dels Pixies o T.V.Eye dels Stooges.
Àlbum influent de tot el que va anar a parar després
al sac del rock alternatiu. Mascis, Barlow i Murph:
veu/guitarra, baix, bateria i inspiració divina.
diumenge, 9 de desembre del 2012
ARIEL PINK’S HAUNTED GRAFFITI
STAND
UP AGAINST HEART CRIME
TOY
DEERHOOF
MARK
LANEGAN BAND
PRIMAVERA
CLUB
SANT
JORDI CLUB – BARCELONA
08
– 12 – 2012
Molta (massa) gent guapa en el concert d’un Ariel Rosenberg no gaire (gens)
motivat. Son quarts de dues de la nit. El personal fem cara de cansats. No
descobreixo si és per la quantitat d’hores que portem dins del contenidor o per
l’excursió que alguns han de fer per arribar-hi i que hauran de repetir en
baixada. Més tard al sortir pensava que potser, amb una mica de sort, no els
hi caldrà tornar a fer trekking.
Ariel Pink’s Haunted Graffiti
Toy
Mark Lanegan Band
dissabte, 8 de desembre del 2012
REDD KROSS
LITTLE
WINGS
THE
MONOCHROME SET
ARTERIA
PARAL·LEL – BARCELONA
07
– 12 – 2012
Soc sincera, ahir hi vaig anar per veure els
californians. Era la seva nit, per molt que grupets clonats i vinguts del més
enllà, intentin un altre cosa. Els concerts de Redd Kross son de les poques
grans experiències pop que queden per viure. S’hi ha de ser i veure-ho en
persona. Com un paisatge que al natural et treu l’alè i li fas una fotografia i
quan la veus a casa et sembla la portada d’un llibre d’autoajuda. Annie’s Gone
o Stay Away From Down Town del darrer àlbum Researching The Blues editat fa uns
mesos, un hit darrera l’altre, un espasme darrera l’altre, una infiltració de metanfetamina
directa a les venes que em va alliberar de totes les tonteries que arrossego. És
això.
Jeff McDonald
Steve McDonald
Abans, els Monochrome Set una de les bandes
insignia del segell Cherry Red, van fer una actuació correcte, sense tirar
cohets. Van desplegar tot l’encant que els hi queda tocant temes de la seva
dilatada carrera i també el seu estrenat treball Platinum Coils. I abans un
Kyle Field virtuós creador d’ambients íntims, ho va aconseguir. Amb la seva
particular veu, forma de tocar i... disfressat?, se’m va fer difícil no
parar-li atenció i quedar-me amb les seves lubrificades cançons.
The Monochrome Set
Helena Johansson ex-Scarlet’s Well (The Monochrome Set)
JOAN BROSSA
GALERIA
CARLES TACHÉ – BARCELONA
Segurament si algú ho llegís,
s’escandalitzaria. Però personalment sempre l’he considerat un artista que es
mou en els paràmetres del pop, més enllà d’aquesta poesia a la que es pressuposen
immerses les seves obres. Encaixa perfectament en la definició estàndard del corrent, que és la utilització d’objectes quotidians en
contrast amb l’art elitista. No se si ell hi estaria massa d’acord. Potser
em deixaria anar un estirabot o simplement diria que son collonades.
Fins a finals d’any.
divendres, 7 de desembre del 2012
SWANS
PRIMAVERA CLUB
SANT JORDI CLUB – BARCELONA
06 – 12 – 2012
Només començar, s’apropa al límit de l’escenari
i llença una escopinada a sobre d’un dels fotògrafs que omplien el fosso. L'incansable Michael Gira ha vingut de nou amb ganes
de gresca. Em confirmo que anem bé quan amb el primer cop de guitarra,
veig saltar pels aires tots els tapets
amb els que el fotògrafs de premsa es protegeixen les seves delicades orelles. Comença
el festival de murs de so, muntanyes de decibels que s’enfilen per les parets
de la nau industrial de l’espai annex del Sant Jordi. Els amplificadors i els
monitors que els envolten no paren ni un minut de dansar al so de les potents
vibracions que sorgeixen dels instruments de la banda. I així durant les següents dues hores. La llegenda no és broma.
Continua presentant el seu darrer treball The
Seer, de nou escolto la magnífica Avatar
o la que dona nom a l’àlbum. No és fàcil reconèixer-los per les modificacions
que improvisa en escena. Com a declarat en més d’una ocasió, la idea és perdre
el control del cos i la teva ment en el so.
Igual que maleïxes el despertador quan et
desperta d’un son agradable, vaig maleir els ossos del nen que va indicar a Gira que li quedaven cinc minuts per
acabar el quadre.
dijous, 6 de desembre del 2012
KRISTIN HERSH – RAT GIRL
EDICIONES ALPHA DECAY, S.A.
Abans d’ahir vaig entrar a la Casa del Llibre del Passeig de Gràcia,
em vaig comprar el seu llibre recentment editat en espanyol i vaig seure en un
banc per començar a llegir-lo. Sempre he estat enamorada de Throwing Muses i d’ella en particular,
la imatge de la banda, encara que també es podria dir que era compartida amb Tanya Donelly. De manera personal, molt
des de dintre i tal com sona, descriu la vida com a mi m’agradaria saber explicar-la:
tendra i crua a la vegada. Repassa els diferents estats pels que s’ha anat movent
i el que l’ha anat influint en relació el seu treball musical. Una nova i fantàstica
sorpresa vinguda de la mà d’un músic.
portada edició espanyola
(m’agradaria saber
quan rebrà ella d’aquest total)
Museum
Of Fine Arts Boston
(2011) – (font Bradley’s Almanac)
Modern
Times Bookstore
– San Francisco (2010)
Octavia
Books
– New Orleans (2010)
dimecres, 5 de desembre del 2012
BUGADERIA SPLASH
Una bugaderia dona molt joc. És un d’aquests
llocs recurrents, amb encant, despersonalitzat, filmat nombroses vegades en tot
tipus de pel·lícules. A Barcelona va obrir fa uns mesos Splash, en format
autoservei, i és un munt de coses: ecològica, respectuosa, sostenible, biodegradable
i tot el que vulguem afegir-hi per estar en sintonia amb el segle XXI. Gemma
Alberich i Frederic Perers son els responsables de la imatge pop del negoci.
(1950?)
Splash (2012)
Carrer Diputació, 199 – Barcelona
dilluns, 3 de desembre del 2012
SCHOOL’S OUT
40TH
ANNIVERSARY
Alice Cooper ja no fa por ni cap altre cosa, que no sigui
tenir ganes d’amanyagar-lo. Vull dir més que abans. Aquests dies està de festa pels 40 anys de l’edició d’School’s Out, reeditat per l’ocasió en
una caixa especial i a la venda a partir de demà dimarts. Dijous passat va
oferir un concert al Orpheum Theatre
de Los Angeles i a banda dels temes propis va tocar, acompanyat de Johnny Deep, alguns clàssics com Revolution dels Beatles, Foxy Lady de Hendrix,
My Generation dels Who o Break On Through (To the Other Side) dels Doors.
(foto Todd Nakamine)
Sense voler-ho, discretament, i per què no?,
per mèrits propis, es manté com a exemple i pilar d’una forma sincera d’entendre
el rock. Recordo veure’l fa uns mesos a la pel·lícula Dark Shadows de Tim
Burton reivindicant-se fent d’ell mateix, en un dels millors moments de la
cinta.
La portada original, dissenyada per Craig
Braun, s’obre simulant una d’aquelles tapes dels antics pupitres de fusta d’escola
i en el seu interior, et trobes el disc embolicat en unes calces. No cal dir-hi
res més.
diumenge, 2 de desembre del 2012
THE ASSOCIATION – AND THEN... ALONG COMES THE ASSOCIATION / 1966 (VALIANT) (UK PRESS - LONDON)
Sota la batuta de Curt Boettcher, responsable de la brillant producció estereofònica
pionera en aquests tipus d’enregistraments, aquest àlbum de debut va ser
reconegut com un dels discos amb el so més polit, sofisticat i complex de
l’època. Situat en l’espectre que va de les suaus harmonies als límits del
garatge i la psicodèlia entrant, és
potser la peça que millor representa l’equinox de la dècada dels seixanta,
passant a encarnar el què es va dir California
Sound. L’inici es situa l’any 1964 quan ajunten interessos Terry Kirkman i Jules Alexander, que sota criteris més o menys encertats, formen diverses
bandes amb nombrosos membres, com els The
Inner Tubes o The Men, circulant
pel Troubadour de Los Angeles, on
toquen molt sovint. És en aquest marc on acaben configurant els Associates – nom que els hi posa la
dona de Kirkman, Judy – amb Ted Bluechel
Jr, Brian Col, Russ Giguere i Jim Yester.
El divendres 16 de juny de l’any següent, tindrien
l’honor d’encetar el Festival de Monterey.