D’ESQUITLLADA
Hi ha uns elements
arquitectònics – els plàstics no els considerarem – que en aquesta època d’estiu,
adopten un statu quo de sancta santorum. I no n’hi ha per menys.
No és altre que aquell
cubicle que si tenim la sort de poder gaudir-la en solitud – a males, es pot
fer servir aquella facultat humana que es diu imaginació – pot ajudar a relaxar-nos
i sentir com si fóssim part d’una pel·lícula. De sempre que han aparegut en
algunes que val la pena revisar tombat al sofà, amb una glaçonera plena de gel.
N’hi poden haver de bucòliques,
com la de La Collectionneuse (Éric
Rohmer – 1967) amb Haydée Politoff. De chics,
com la de La Piscine (Jacques Deray –
1969) amb Alain Delon i Romy Schneider.
De casa bona, com la de The Graduate (Mike Nichols – 1967) amb
Dustin Hoffman, Anne Bancroft i Katharine Ross. De psicodèliques, com la de Valley Of The Dolls (Mark Robson – 1967).
També n'hi ha amb moltes històries, com la
de The Last Picture Show (Peter
Bogdanovich – 1971) amb Timothy Bottoms, Jeff Bridges i Cybill Shepherd. De perilloses, com la de Cat People (Paul Schrader – 1982) amb Nastassja Kinski, Annette O’Toole
i Malcolm McDowell i una meravellosa banda sonora de Giorgio Moroder i David
Bowie. I per tancar-ho, de concorregudes, com la de Laurel
Canyon (Lisa Cholodenko – 2002) amb Frances McDormand, Kate Beckinsale i
l’aparició de Lou Barlow, fent de
músic, és clar. Bon bany!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada