diumenge, 9 de febrer del 2025

"...PER ALS QUE ENCARA NO L'HAN DESCOBERT"

THE GITS – “FRENCHING THE BULLY”

ALTRES EDICIONS

Va be de tant en tant mirar enrere i re-viure algun episodi.

Això passa sovint, quan algun segell fa un gest que l’honora amb la re-edició de part o de tota l’obra d’alguna banda que convé revisar. La companyia, com és lògic, també vol mirar de recuperar la inversió feta per la compra del catàleg de la banda escollida. Com sigui, son bones notícies.

La banda és The Gits. Sorgida a Ohio el 1986 i desplaçada a Capitol Hill, a Seattle, instal·lant-se a The Rathouse, l’espai que oferia lloc per a viure i local d’assaig. Estava formada per Mia Zapata (veu), (Andy Kessler) ‘Joe Spleen’ (guitarra), Matt Dresdner (baix) i Steve Moriarty (bateria). Van llançar tres àlbums i el 1993 es van dissoldre després de l’assassinat de la cantant.



El segell: Sub Pop. Una vegada adquirits els drets dels quatre àlbums ha completat les re-masteritzacions de les que s’ha cuidat Jack Endino i Jeff Kleinsmith, vice-president del departament creatiu, ha confeccionat les noves imatges d’art.

Els discos: Frenching The Bully (1992), Enter: The Conquering Chicken (1994), Kings & Queens (1996) i Seafish Louisville (2000) dels que, tot s’ha de dir, de moment només el de debut té edició física llançada a finals de gener. Han compartit el vídeo oficial per a el single Second Skind amb imatges extretes del documental de 1993 Hype! dedicat a l’escena de la ciutat i dirigit per Doug Pray.


Els tres membres de la banda han explicat: ‘Han passat més de 30 anys des que The Gits va donar el seu darrer concert. Ara estem re-editant el catàleg de la banda per a la gent que estimava la nostra música, i amb sort, per a altres que encara no l’han descobert. Ho fem també per amor cap a la nostra estimada amiga, la nostra co-conspiradora, la nostra cantant, Mia Zapata’. 






              

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada