divendres, 4 de juliol del 2014

MIRANDA SEX GARDEN – SUNSHINE

RECUPERANT CLÀSSICS

Es van fer amigues mentre estudiaven música a la Purcell School als afores de Londres i van decidir fer alguna cosa juntes. Era 1991, els inicis van ser a peu de carrer, a Portobello Road, on Barry Adamson va parar l’orella passant pel seu davant i automàticament les va convidar a participar de la banda sonora que estava composant (Il Solitario). Tenien 20 anys i eren Katharine Blake, Jocelyn West i Kelly McCusker. Quasi al mateix temps, el productor i propietari de la discogràfica Mute, Daniel Miller, impressionat per les noies – desconec a quin nivell – els demanava d’enregistrar un disc, així, aquell mateix any editaven el seu primer single, Gush Forth My Tears.
 
 
 
 
Decidides i de la mà de Tony Faulkner, van gravar, en dos dies el seu primer llarga durada, Madra, un disc valent, tot ell gairebé cantat a capella i compost de temes tradicionals britànics. Desconec com, però els hi surt l’oportunitat de telonejar a Blur, no s’ho pensen dues vegades i va, i triomfen. Reflexionen,  Jocelyn West marxa i entra en el seu lloc Donna McKevitt, també decideixen ampliar el grup amb violins, teclats, baix i bateria. Entre els anys 1992 i 1993, canvien amb molta saviesa el so fent-lo més abastable, gires amb gent com Curve, Nick Cave o Spiritualized i l’edició de Suspiria, un treball que les alça com si fossin damunt de l’escuma d’una copa de cava. 
 


 
El 1994 ve un darrer treball abans de que l’escuma les faci fora de la copa, Fairytales Of Slavery, produït en part per l’Einstürzende Neubauten, Alexander Hacke, convertint-se en la porta de sortida que obria camí a la nova banda de Katharine Blake, Mediaeval Bæbes. Abans però, un avançament amb format single, Peepshow, amb una performance  des de les finestres de la Tower Records a Piccadilly Circus. El 2000 editen Carnival Of Sound com a punt final definitiu i continuar cadascú/una pel seu camí.
 
 
Katharine Blake
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada