SHIRLEY: VISIONS OF REALITY – 2013
DETALLS D’ATENCIÓ
Per aquesta època cal estar al tanto de la cartellera cinematogràfica, perquè els propietaris de les sales estrenen algunes pel·lícules que deuen considerar poc comercials i que són, del més recent, lo milloret. És el cas de Shirley: Visions Of Reality, del cineasta i artista experimental austríac Gustav Deutsch.
Un film que mitjançant tretze pintures d’Edward Hopper que agafen vida, ens mostra les inquietuds d’una dona emancipada, involucrada en la societat que li toca viure, al llarg de gairebé quatre dècades. Obre la pel·lícula Chair Car (1965) on Stephanie Cumming està asseguda en el vagó del tren, immersa en la lectura d’un llibre de poemes d’Emily Dickinson, avisant-nos del fascinant viatge que anem a començar.
El film és brillant, ple de matisos visuals i sonors que aporten més riquesa al món de Hopper. Moviments precisos de càmera, dins i fora del quadre, que ens converteixen en voyeurs de la quotidianitat de la noia. Colors, llums i ombres aclaparadores. Referències a Living Theater i John Cage, a la “caça de bruixes” i a la “marxa pels drets civils” amb fragments del discurs de Martin Luther King, tot envoltat per una banda sonora impecable de Christian Fennesz i David Sylvain – que aporta dos temes propis, Small Metal Gods i The Department Of Dead Letters, inclosos en l’impressionant disc Manafon – i que combinen a la perfecció amb pinzellades d’Ornette Coleman o Joan Baez.
L’art majúscul, va al cinema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada