AL KARPENTER – “GREATEST HEADS”
NOU REGISTRE
Sun Ra deia que en algun lloc de la quinta punyeta, on els somnis abstractes es fonen amb la realitat, ens trobarem.
La desmitificació dels estils
musicals sembla que és la línia argumental d’Al Karpenter. Totalment
imprevisibles i de inútil classificació, com diu no se quí, la seva música
sembla que no lligui ni amb cola de conill però en realitat, hi ha un trasfondo
de conciliació i harmonia que s’endinsa en ell de la mà de música experimental
i narrativa teatralitzada. Allà ens trobarem.

Naveguen amb total i absoluta
llibertat, sense cap mena de mania, en una experiència única de la que no ens
escapem.
Hem d’anar una mica enrere
per trobar els orígens d’Al Karpenter. Afloren de l’escena experimental d’Euskadi
a principis de 2000. El bilbaí Álvaro Matilla (veu, guitarra, teclats, electrónica, cítara)
és qui fusiona el grup, ara amb Marta Sainz (veu, baix, guitarra); Enrique
Zaccagnini (veu, percussions, Korg MS20 & Daxofón), tots dos de Santander i
l’inesgotable i genial multi-instrumentista basc resident a Berlín, Mattin (veu, contrabaix, electrònica,
guitarra, batería, armonio). El nord de Mattin, segons va declarar en una
entrevista, i per extensió de la resta de membres, no és altre que obtenir una
obertura total, on s’anima a aportar enfocaments independentment de les escenes
particulars de cadascú.
Han llançat Greatest Heads, el seu quart treball, via els segells Hegoa Diskak i Night School, l’edició en vinil, prevista per a finals de mes. El van enregistrar de l’abril a l’octubre de l’any passat als Abject Musik Studio de la capital alemanya. Inclou 10 pistes d’exploració musical que fa de base a un discurs de crítica social i política. En l’àlbum anterior deixava amb el cul a l’aire el feixisme dels algoritmes. En aquest, carrega contra el feixisme en totes les seves formes. Mundo Chabola desmonta la falsa societat del benestar i Stop The Genocide!, no cal presentar-la.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada