HEATHER STEBBINS – “ON SEPARATION”
NOU REGISTRE
En la música, ara més que mai, la inquietud per
avançar sense saber cap a on, és determinant.
Vivim un dies tristos, en els
que les grans multinacionals, màximes i úniques culpables de la deplorable
situació del planeta, ens segueixen dient què hem d’escoltar, com i en quin caspós
festival amb gent fent veure el que no és, davant de l’escenari “Revolut”,
el nou neo-banc anglès. No m’estranya que la majoria de gent jove s’aproximi
als partits d’extrema dreta. Tot molt normal.
Per això, els que puguem, l’experimentació
i l’anar per lliure, ens hauria de sortir de forma espontània, allunyant-nos
tant com puguem de les doctrines. La violoncel·lista Heather Stebbins, compositora nord-americana d’obres acústiques
i electroacústiques, és una d’elles. El focus del seu treball es trobar en la
seva profunda curiositat, tot allò que es mogui en la complexitat musical.
Es va graduar a la
universitat de Richmond amb títols en
Teoria Musical i Composició i
Interpretació del Violoncel el 2009. Va estudiar amb Benjamin Broening i ha participat en classes magistrals amb compositors
com Tristan Murail, Olga Neuwirth o Philippe Leroux. Amb Lesley
Hinger, Heather és també
co-fundadora dels concerts Acoustic
Uproar de Boston, que promou a nous compositors en música de màxima i
extrema contemporaneïtat.
El 2022 amb New Forms, Old Selves la vam descobrir, tard. Ara, a través del prestigiós segell Outside Time Records, acaba de llançar aquest On Separation amb el que es pot entrar en un estat d’absoluta fascinació. El lliscar de l’arc sobre els sons sostinguts, els màgics loops que va intercalant i les argúcies juganeres que contrasta unes amb les altres com en aquesta pista que dona nom a l’àlbum, obren finestres d’aire fresc.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada