CONCERT YOKO ONO, WASHINGTON AND THE WORLD
ART – INSTAL·LACIONS – DISSENY
No tot son privilegis pel fet de viure a Barcelona,
i no a Londres o Berlin. Aquest passat diumenge, al pati del Hirshorn Museum de Washington es va fer un
acte amb el nom de Concert Yoko Ono,
Washington and the World, que es va convertir en un homenatge a Yoko Ono. Van intervenir
Kim Gordon –que feia de directora
escènica –, Lizzi Bougatsos de Gang Gang Dance i Moor Mother amb
els seus paisatges sonors afro-futuristes.
Va obrir l’acte, la veu de Yoko Ono convidant a Imagine Peace. Pensem que la performance
formava part de l’obra màxima d’Ono,
una sèrie de peces que commemoren el desè aniversari de Wish Tree, l’arbre plantat al Jardí
d’Escultures del museu com a regal d’ella l’any 2007. Wish Tree, s’activa com a obra interactiva durant els mesos d’estiu,
quan els visitants poden deixar els seus desitjos manuscrits a les branques de
l’arbre. Durant aquests deu anys, s’han recollit casi 80.000 d’aquests desitjos
que son destinats a formar part de la Torre
Imagine Peace of Ono a Islàndia.
A continuació, després de l’obertura protocol·lària,
Moor Mother es va endinsar en Grapefruit, el llibre de instruccions
per a l’art underground que va fer Ono el 1964. La va seguir, Bougatsos que es va llençar
experimentant en temes de la discografia dels 70 com Yes, I’m Witch, Why o Do Not Worry Kyoko, amb la col·laboració
del bateria de Fugazi, Brendan Canty i la guitarra de Dana Wachs, dels Vorhees.
Per la seva banda Gordon va recuperar les teories iniciàtiques de Sonic Youth, especialment amb Overtone Piece, també del llibre Grapefruit, fonent-se amb sons arrencats
de la seva guitarra i udols i gemecs vocals que van ressonar per tot la ciutat.
L’afortunada premsa local, havia de perdre el
món de vista.
Moor Mother
(fot. Josh Sisk for The Washington Post)
Lizzi Bougatsos
(fot. Josh Sisk for The Washington Post)
Kim
Gordon
(fot. Josh Sisk for The Washington Post)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada