dissabte, 4 de setembre del 2010

COPPERTONE

No puc deixar escapar l'estiu sense escriure d'una de les estrelles de la temporada de calor. Com a nom comercial sorgeix d'un protector solar dels USA, cap a l'any 1944, propietat dels laboratoris Merck. Però no és fins gairebé 10 anys després, que es va introduir la famosa imatge de la nena que mira amb sorpresa com un Cocker Spaniel li deixa al descobert les seves natges pàl·lides, en contrast amb el seu cos brozejat. Es veu que originalment, arrossegava un punt de racisme a l'acompanyar la imatge amb eslògans com ara 'No siguis un rostre pàl·lid', sent retirats i canviats per d'altres no ofensius. L'autor del logo va ser Joyce Ballantyne Brand, qui suposadament va fer servir la seva filla com a model. També es diu que la nena no és altre que Deborah Martin, néta dels propietaris de la firma. Sigui com sigui, va ser cap a finals de la dècada dels seixanta que una sèrie de panells motoritzats van ser construïts i col·locats per tota la geografia dels Estats Units, especialment a la costa oest, de manera que el gos i el vestit de bany s'anava desplaçant de dalt a baix i de baix a dalt constantment, passant a ser el símbol que és avui. Possiblement ja no en quedi cap en funcionament i si en queda algun, ha deixa't de moure's. Com una anècdota més, afegir que cap el 1965, Jodie Foster va debutar com a model per la marca en un anunci de televisió. Tenia 3 anys. Així doncs, per començar, la mítica imatge de Coppertone.

(Miami - un dels pocs anuncis que queden)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada