dilluns, 26 de març del 2018

CANVIS A YOUTUBE MUSIC

MENCIONS APART

Abans de internet, era molt simple. Si volies escoltar música d’algú que t’agradava, o compraves els seus discos, o anaves als seus concerts o, la més rudimentària, els gravaves de la radio fent virgueries per no enganxar l’anunci que intercalaven.  Amb internet la cosa canvia. I el problema generat ha sigut gros. A pesar de ser una gran plataforma de difusió, està clar que tot artista que tingui penjada obra musical seva, n’hauria de rebre un benefici material.

Ara, com ja fa Spotfy o Apple, els de YouTube, per aquells que l’utilitzen com un canal musical, en pocs mesos hi posarà anuncis. Ho ha anunciat Lyor Cohen, el senyor director de música de Google, que diu que és per fomentar les subscripcions de pagament en el seu nou servei en streaming, en benefici de artistes i discogràfiques en general: ‘Volem passar a ser uns bons socis de la industria musical’. També va dir que, com també fan els altres, tindran vídeos i llistes de reproducció exclusives per emocionar als nous usuaris. No és per un tema d’obtenir més beneficis, no. 

El problema per mi però no radica en el concepte de pagar, fet que trobo d’una lògica bestial com sempre s’ha fet si vols alguna cosa. Radica en el concepte de que es pensen que ja som ruques del tot. I encara no.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada