NOU REGISTRE
Al Japó la mescla de tradició
i experimentació es deu ensenyar a les escoles. Hi tenen la mà trencada a l’hora
de produir paisatges que son d’una acaplaradora i complexa bellesa transformadora.
La música de Kuunatic, explora en tot
allò que els aporta saviesa. Des del hardcore
de bandes japoneses dels 90 com Jurassic
Jade, que les anaven a veure al 20000V
o al Earthdom de Tokio, com els sons
més tradicionals del tipus Gagaku, la música dels monestirs japonesos, o el Kabuki,
les representacions teatrals tradicionals. El seu moment fundacional va ser el
2016, amb Fumie Kikuchi, veu i
teclats, Shoko Yoshida veu i baix i Yuko Araki veu i bateria. El nom el van
treure de la paraula finlandesa kuu, proposada
pel seu amic finlandès Sanni, i que vol dir
lluna. Tenen editats un parell d’EP’s i un split de 7” amb els taiwanesos Crocodelia. Ara es disposen a fer-se un
lloc en l’escena psico-experimental amb el llançament d’aquest Gate Of Klüna, de la mà de Glitterbeat.
El disc l’ha produït Tim DeWit, de la banda experimental i
orientalista de Nova York Gang Gang
Dance amb el que tenen molt en comú. Kikuchi
explica una mica de que va l’assumpte: ‘El
concepte musical de Kuunatic és una fantasia. El nostre primer EP es deia
Kuurandia que és el nom d’un planeta imaginari en el que vivim. Va ser com un
pròleg i Gate Of Klüna és un àlbum conceptual sobre com va començar tot, com va
evolucionar i com va ser explorat’. Amb un àcid – que no és imprescindible,
però qui ho necessiti, li pot donar una empenteta – cançons com Dewbow, que ens inicia en el viatge, la
majestuosa Titian o el mantra Para Bennyà ens dona perfectament una
idea de l'exploració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada