dimarts, 2 de setembre del 2014

JO EM DONARIA A QUI EM VULGUÉS

MARIA DEL MAR BONET
SI VENS PREST / JO EM DONARIA A QUI EM VOLGUÉS
Lletra: Josep Palau i Fabre
Música: Maria del Mar Bonet
 
RECUPERANT CLÀSSICS
 
 
En l’àmbit de la música pop, si Maria del Mar Bonet fes avui el que feia fa 45 anys – 45 anys!!! – se la consideraria una cantant d’àcid folk o fins i tot experimental. Les seves passes pel Grup de Folk per exemple, ho poden corroborar. Suposo que no feia altre cosa que cercar la seva ubicació, per què en la mateixa època va fer algunes coses de pop més clàssic, com Mercè, la cançó dedicada a la seva mare, amb trompetes i violins dignes de Bacharach. A mitjans dels setanta va perfeccionar l’estil, volcant-se de ple en temes folk gestant discos d’una increïble bellesa com Alenar, que és per caure de cul a terra. A poc a poc, amb els anys, es va anar perfeccionat tant i tant que a mitjans dels noranta de tanta manipulació la naturalitat que la caracteritzava es va fondre. 
 
Aquest és un single de l’any 1969 editat per Concèntric on a la cara B hi figura aquest tema d’àcid folk tan colossal que posa la pell de gallina. L’any 71 la va tornar a editar en una nova versió més pop, dins de l’àlbum homònim editat per Bocaccio
 
Son petites perles que ens ha donat la nostra cultura pop. Perles en brut, afortunadament.
 
 
 
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada