NOU REGISTRE
A ell el recordem fent xisclar la
guitarra, o amb el violoncel al davant de l’escenari, o amb l’acordió, o els
teclats, però sobretot quan agafava el timbal i es posava a donar-li cops com
si li anés la vida.
Richard Reed Parry era com un home orquestra
fora de control. Això passava en la formació catapulta Arcade Fire. Després ha participat en obres experimentals, de
música de cambra o en multitud de col·laboracions. En paral·lel ha forjat
alguns àlbums en solitari, com Music For
Heart And Breath o els dos volums de Quiet
River Of Dust.
Per la seva banda, la músic i
percussionista nord-americana d’origen filipí, Susie Ibarra no es queda enrere. Ha treballat amb músics de jazz avant-garde, d’electrònica i de clàssica.
Ha experimentat amb pràctiques com qiedar-se al costat d’un geòleg per poder
gravar paisatges sonors glacials. A més, està involucrada especialment en activitats que mesclen la tradició folk indígena amb les músiques d’avantguarda.
No es coneixien, ni tan
siquiera s’havien creuat. Però van ser els escollits per la plataforma Splice en col·laboració amb el segell
discogràfic OFFAIR, per que creessin alguna
cosa nova. Així es van posar a experimentar en els ritmes del cos humà,
componen a partir dels batecs dels seus cors i respiracions. El resultat és
aquest Heart and Breath: Rhythm and ToneFields que sortirà en uns pocs dies.
Parry, en un comunicat de premsa, explica: ‘No sona com cap disc que hagi escoltat. Es va habilitar una sensibilitat per convertir el nostre alè en música, després en un patró i després ens basàvem en allò per crear l’àlbum’. Han compartit un dels temes, aquest Field II: Slow Drift del que Ibarra explica: ‘Son afinacions que es troben en algun lloc d’un altre mon, amb una cadència occidental que sorprèn molt, ja que avança a poc a poc i sembla que no s’acabi mai’.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada