dimecres, 13 de juliol del 2022

UNA OBRA MESTRA QUE QUEDARÀ PEL FOLK DEL SEGLE XXI

NOU REGISTRE

La música d’Alison Cotton, és de les que et glacen l’alè. Invoca totes les ànimes en continuo transitar i els hi aporta un mitjà de memòria.

Mitjançant la seva veu, acompanyada per l’harmònium, violí i viola principalment, Alison Cotton ens convida a un impressionant viatge, hipnòtic i captivador, a través de històries de passions pròpies de la vida, sobretot, la passada. Ara estem totes massa ocupades amb el mòbil.

(fot Al Overdrive)

Històries inspirades en les drassanes de Sunderland, ciutat on va néixer, a The Last Wooden Ship. En l’antiga cultura minera a That Tunnel Underground Seemed Neverending. La inspiració que va trobar en la seva visita al castell de Sissinghurst, casa de l’escriptora Vita Sackville-West, per escriure la dramàtica Violet May. O en el desastre de Seaham a 17th November 1962, un tràgic succés oblidat de Durham, on una barca que va sortir en ajuda d’un vaixell de pesca amb dificultats, quan tornava, va bolcar a 10 metres de l’entrada al port. Dels cinc tripulants, només un home es va salvar, els altres quatre, entre ells un nen de nou anys, es van ofegar.

És el quart àlbum en solitari, a banda dels seus altres fronts, com el duo de Left Outsides, amb el seu marit Mark Nicholas. Es diu The Portrait You Painted Of Me, i ha sortit via Rocket Recordings. Cotton explica que Nico ha sigut sempre una de les seves influències. El que està clar, és que recull el testimoni de la compositora nascuda a Colònia i fa entrega d’un àlbum de folk de càmera com amb els que Nico ens glaçava l’alè, la sang i tot el que amb les seves músiques, tant ella com Cotton, abasten. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada