EXPOSICIÓ HOMENATGE A JOHN CAGE
Era de la gent que m’apassiona, que
s’atreveix a viure la vida en totes les seves possibilitats. Inevitablement
aquest aptitud – voluntària o no, això depèn de cada persona – el va empenya
cap al descobriment de les seves capacitats reals. Aquests dies tinc la sort de
poder delectar-me amb representacions, interpretacions o imatges resultat
d’aquestes capacitats. L’excusa – realment cal una excusa? – és el centenari
del seu naixement. A la Virreina de Barcelona, hi ha exposades setze
fotografies preses per Emanuel Pimenta el 1988 al pis que habitava Cage a la cruïlla de la 6èna. avinguda amb el carrer 8 de Nova York
per un costat, per un altre, tretze fotografies d’una sèrie de partitures del
mateix Pimenta a partir de funcions reals del propi Cage, com la cadència de la seva respiració i finalment, l’exposició
es complementa amb un film que no vaig poder veure (un altre dia), sobre la
col·laboració de l’artista amb Merce Cunningham, company de Cage.
Aquest és l’aperitiu de la resta d’activitats
repartides les properes setmanes, com unes jornades que amb el nom de John
Cage, Sons En Llibertat, a l’Arts Santa Mònica es podrà escoltar les Sonates i Interludis per a Piano Preparat,
Roaratorio per a Emissió Radiofònica
i Cartridge Music per a Objectes i Electrònica,
o a la Tàpies una conferència de
Carmen Pardo amb lectura d’extractes d’Empty Words i a l’Institut Nord-Americà una altre conferència de Jame Pritchett, el
seu biògraf pel 8 d’octubre.
Pioner en la recerca de sons i música d’avantguarda,
és constant el degoteig de noms de músics i artistes multimèdia que han
expressat o expressen la influència rebuda d’aquest home. Tot i això, la gran
massa continuarà interessada només per la darrera sèrie de torn que emetin per
la “caixa més tonta que mai”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada