THE GARMENT DISTRICT – FLOWERS TELEGRAPHED TO
ALL PARTS OF THE WORLD
NOU REGISTRE
No sempre cal mantenir-se lluny de la família. A vegades el vincle de sang pot servir d’alguna cosa més que per patir el dinar de Nadal
La membre fundadora dels
infravalorats The Ladybug Transistor,
Jennifer Baron, té una molt bona
relació amb la seva cosina Lucy Blehar.
Tant i tant que no s’ho pensen dues vegades a l’hora de treballar juntes.
Així, al costat de Gary Olson (company a The Ladybug Transistor), Kyle Forester (Crystal Stilts) i Shivika
Asthana (Papas Fritas) formen The Garment District, que aquest
passat divendres i via Happy Happy Birthday
To Me Records (HHBTM Records) ha
llançat el fascinant Flowers Telegraphed
To All Parts Of The World.
Baron és una viciosa de col·leccionar instruments que
només carburin analògicament, especialment teclats. Per això aquest so càlid. A
part dels seus Vox Super Continental
dels anys 60, un Wurlitzer, el Korg CX-3, Casios varis, un ampli Fender
Vibrolux i una Rickenbacker 360
Fireglo entre altres, va poder incorporar a la gravació altres que li van
deixar, com un Roland 505 Paraphonic
dels anys 70 que com explica ‘el considero
el sant greal en termes de l’edat d’or de l’univers dels sintetitzadors analògics’.
Un altre aspecte que explica que la va ajudar a aconseguir aquests sons específics,
son els pedals de guitarra dels anys 60 i 70 ‘que també vaig agafar del meu amic Gregg
Kostelich de la icònica banda de Pittsburgh, The Cynics i que ara dirigeix Get Hip Records’.
L’àlbum el van enregistrar a l’estudi
que el també amic seu, David Klug té a Mount Washington del mateix Pittsburgh. En
el ja existent ambient distès, es van afegir Dan Koshuter (guitarra, veu), Corry
Drake (baix), Greg Langel
(teclats, guitarra), Sean Finn
(bateria) i Alex Korshin (veu) per
diferents contribucions en alguns dels talls. ‘L’objectiu era aconseguir una qualitat de so càlida i tridimensional en
el LP, i que funcioni com un tot, però també de cançons que es puguin sustentar
per sí mateixes’ explica Baron.
D’aquest Left On Coast, comenta: ‘Comença amb una demo que vaig gravar a casa, que va servir de inspiració pel tros introductori que et transporta a la principal. Vaig pensar en Ronnie Lane i Kenney Jones per a la secció rítmica i li vaig suggerir a Corry que el seu baix Mustang sonés com el de Ronnie. La lletra està inspirada en la meva admiració pel foto-periodista W. Eugene Smith, que va treballar en projectes colossals a Pittsburgh i a Nova York, les dues ciutats que més m’han influït’. Experimental-pop de textures càlides i aglutinants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada