WASHED OUT – “NOTES FROM A QUIET LIFE”
A LA VISTA
La
música que crea Ernest Greene és
molt simple, però de tant primària que és, et treu aquell sentiment de com quan
t’enamores... allò de les papallones a l’estómac.
Whased Out ha anat
traient discos des de 2011 i ara ja llança el seu cinquè àlbum, aquest Notes From A Quiet Life que sortirà a
finals de juny via Sub Pop. Fa tres o quatre anys va deixar enrere Atlanta per instal·lar-se en una granja que li ha posat
de nom Endymion, pel poema de John Keats
sobre un pastor enamorat - #una cosa bella és una alegria per sempre#.
‘He llegit que cada 5, potser 10 anys, ets
una altra persona, literalment, a nivell cel·lular’ explica. ‘Les coses per les que passes t’acaben
canviant. Aquest àlbum és un reflex d’això. Experimentar amb la pintura i l’escultura
ha ajudat a la meva música. S’influeixen mútuament. Això va ser una mena de
revelació per a mi’. Prenem nota.
Per posar
una mica més de llum en el tema (una mica), dóna una llista de les influències
que es troben en el disc: el minimalisme del nord-americà Donald Judd, l’expressionisme
abstracte de Cy Twombly i les escultures també abstractes dels anglesos Henry
Moore i Barbara Hepworth... glups!
És el
primer àlbum que Greene produeix
íntegrament. Però s’ha de dir que ho ha fet amb una mica d’ajuda. La de Nathan
Boddy (James Blake, Mura Masa) i David Wrench (Caribou, Florence+The Machine). S’esforça per explicar la fórmula: ‘Qualsevol tipus d’associació o record del
passat, pot transportar-te instantàniament’. Però això és una cosa que
cadascú ha de viure per sí sol. I sinó, sempre ens quedarà la música de Washed Out.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada