HIPNÒTIC SO
ALTRES REGISTRES
Per
parlar de Bardo Pond, hem de
seure en respectuosa postura. Les seves obres estan impreses de sagrada
inspiració.
La banda noise sorgida a Filadèlfia una nit de 1991ha llançat a finals d’aquest febrer Volume 9, que com el seu nom indica, és el novè d’una sèrie de llançaments que van començar amb Volume 1 el 2000, de preses descartades, improvisacions i coses semblants.
Tots van ser editats en CDr i petites tirades de forma totalment
independent, però des de l’anterior, i aquest, Fire Records els hi ha llançat en vinil només decidir l’edició.
Senyalem això, perquè el mateix segell porta ja des de 2021 reeditant-los, des
del primer volum, també en el mateix preuat format.
Es fa
difícil exposar les variants entre els diferents volums. Amb aquest Volume 9, potser aporten una audició més
de composicions concretes, no tant com d’un recull de talls gairebé només per a
col·leccionistes. Amb les guitarres dels germans John i Michael Gibbons hi trobem contrarestant en les
oscil·lacions i les batzegades vibracionals, la flauta d’Isobel Sollenberger i
també al percussionista Michael Zanghi
(The Kurt Vile & The Violators /
The War On Drugs) amb la tabla i
altres instruments de percussió manuals.
A més de Conjunctio i The Nine Doubts, hi trobem dues versions del mateix tema, War Is Over. La primera, curta, resum de la segona, de 21 minuts que s’acaba convertint en una declaració de principis i una psicodèlica experiència, única. Es va enregistrar el 2006 en un espai de l’edifici Lemur House de Filadèlfia, avui reconvertit, millor ni saber en què. Entrem en hipnosi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada