SIMON REYNOLDS
Editat per: CAJA NEGRA EDITORA
LLIBRES
Continuem amb la ‘bombolla editorial' i, la
veritat, no estic acostumada a que s’editin tants llibres cosa que fa que el
pressupost del mes, tot i ser el més curt de l’any, estigui fent figa. Aquest és un exemplar que encara
que es concreti en una època força masegada, ho fa però des del seu costat
intel·lectual. Escrit pel conegut periodista Simon Reynolds, expert precisament
en analítiques musicals, va ser editat originalment el 2006, i ara fa uns
mesos, set anys després de veure la llum, surt publicat en espanyol per una
editorial argentina.
Simon Reynolds
Com es pot llegir en la contraportada, inspirats en moviments d’avantguarda
pictòrica com el dadaisme, cas de Cabaret
Voltaire, el teatre obscur d’Artaud cas de The Pop Group o Contortions,
estimulats per Godard o Brecht, cas de Gang
Of Four o per les excentricitats de l’autor francès Alfred Jarry, cas de Pere Ubu, moltes de les bandes que van
existir entre finals dels setantes i els primers vuitantes no existirien tal i
com les coneixem si no hagués sigut per tots ells. Al purisme estrident del
punk, el postpunk li va oposar eclecticisme i hibridesa. La majoria d’elles,
dins de l’estatus de bandes de culte, s’ha hagut de conformar en haver
influenciat a bandes que han tingut l’èxit que elles no van tenir o alimentar a
l’actual febre de neo-postpunk com la mateixa LCD Soundsystem, Franz
Ferdinand o Interpol.
El cert és que moltes de les bandes que
apareixen en aquest llibre com Throbbing
Gristle, Liquid Liquid o The Fall per citar-ne només tres, formen
part, sens cap mena de dubte, d’una de les darreres avantguardes generades a
través de la música.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada