dimecres, 26 de febrer del 2014

POSTPUNK – ROMPER TODO Y EMPEZAR DE NUEVO

SIMON REYNOLDS
 
Editat per: CAJA NEGRA EDITORA
LLIBRES
 
Continuem amb la ‘bombolla editorial' i, la veritat, no estic acostumada a que s’editin tants llibres cosa que fa que el pressupost del mes, tot i ser el més curt de l’any,  estigui fent figa. Aquest és un exemplar que encara que es concreti en una època força masegada, ho fa però des del seu costat intel·lectual. Escrit pel conegut periodista Simon Reynolds, expert precisament en analítiques musicals, va ser editat originalment el 2006, i ara fa uns mesos, set anys després de veure la llum, surt publicat en espanyol per una editorial argentina.
 
 
Simon Reynolds

 
Com es pot llegir en la contraportada, inspirats en moviments d’avantguarda pictòrica com el dadaisme, cas de Cabaret Voltaire, el teatre obscur d’Artaud cas de The Pop Group o Contortions, estimulats per Godard o Brecht, cas de Gang Of Four o per les excentricitats de l’autor francès Alfred Jarry, cas de Pere Ubu, moltes de les bandes que van existir entre finals dels setantes i els primers vuitantes no existirien tal i com les coneixem si no hagués sigut per tots ells. Al purisme estrident del punk, el postpunk li va oposar eclecticisme i hibridesa. La majoria d’elles, dins de l’estatus de bandes de culte, s’ha hagut de conformar en haver influenciat a bandes que han tingut l’èxit que elles no van tenir o alimentar a l’actual febre de neo-postpunk com la mateixa LCD Soundsystem, Franz Ferdinand o Interpol. 
 
El cert és que moltes de les bandes que apareixen en aquest llibre com Throbbing Gristle, Liquid Liquid o The Fall per citar-ne només tres, formen part, sens cap mena de dubte, d’una de les darreres avantguardes generades a través de la música. 
 
 

 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada