dimarts, 16 de novembre del 2021

KRAMER POSA MÚSICA A LA POESIA

ALTRE REGISTRES

Mark Kramer és un reconegut músic nascut a Nova York amb un trajecte vertiginós. Ara gaudeix traient a la llum un ambiciós projecte, on fa que es trobin la música i la poesia.

Va fundar el segell Shimmy-Disc i ha format part de glorioses bandes de la ciutat com New York Gong o Bongwàter. Ha anat de gira amb bandes com Butthole Surfers o Half Japanese. Com a productor, consta als crèdits dels tres àlbums de Galaxie 500, Low (que també els va descobrir) o Daniel Johnston. Per si no n’hi hagués prou, Kramer compta amb una extensa discografia pròpia i entre altres treballs fa coses com aquest Words & Music, Book One LP que edita a través del seu propi segell Shimy-Disc i de Joyful Noise Recordings. Un àlbum que uneix el mon de la música i la poesia i que vol ser el primer d’una sèrie. D’ells diu: ‘Les paraules son [els poetes]. La música és meva. Junts, son teus. I son en vinil, on pertanyen’.

Ha compartit el vídeo, fet per Ryan & Debbie Hover, d’At Apollinaire’s Grave, amb paraules del gran Allen Ginsberg. Sobre ell, Kramer comenta: ‘Sempre ha sigut un dels meus poemes preferits de l’Allen. El vaig poder veure i escoltar com el llegia a l’església de St Marks més d’una vegada durant els 80, però mai havia escoltat aquesta gravació a la Biblioteca del Congrés fins que Michael Minzer me’l va enviar’.

Kramer continua donant detalls: ‘Quan l’Allen i jo estàvem treballant junts a Noise New York el 1987 en la cançó Dear M, li vaig dir que volia posar música a la seva oda a Apollinaire, però no va arribar a poder ser, senzillament els nostres respectius horaris mai van coincidir. Era el poeta més treballador del mon, sempre accessible per a qualsevol escriptor o poeta jove que cerqués orientació. I ara no hi és. Aquesta peça del meu Words & Music, Book One LP, ha estat casi 40 anys en procés. Espero que et parli, com Allen sempre em va parlar... amb amor’. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada