dilluns, 8 de novembre del 2021

LEONARD COHEN REVISITED

VÍDEO

A l’inici del Llibre Segon de Beautiful Losers que Leonard Cohen va publicar el 1966, es llegeix: “Si els meus advocats han actuat conforme a les meves instruccions, estaràs ara en possessió dels meus bens mundans, la meva col·lecció de sabó, la meva fabrica, els meus davantals maçònics, la meva casa de troncs.

Ahir va fer cinc anys de la desaparició de Leonard Cohen. Si ets dels que t’agrada que al mort el deixin tranquil, encara que sigui famós, no continuïs. Li agradi o no, al mort, el negoci ha de continuar. Ahir es va llançar un vídeo de Puppets, cançó inclosa a Thanks For The Dance, el disc pòstum editat el 2019.

Ha sigut dirigit per Daniel Askill, qui ha treballat molt de prop amb Adam Cohen – ens agradaria tant saber a què es refereixen quan diuen ha treballat molt de prop. El dire ha fet alguna declaració en relació al llançament: ‘Cohen tenia una habilitat increïble per crear un pont entre el  sublim i allò prosaic; lo metafísic i lo polític. A Puppets fa exactament això mentre aborda temàtiques fosques des d’una visió poètica’. Sobre el vídeo, ha explicat: ‘La pel·lícula, acompanya en un viatge simbòlic a una figura solitària a traves de la foscor cap a la transcendència. En molts sentits, visualment apunta a la idea que Cohen solia evocar meravellosament de diferents maneres: que la foscor i la llum de la nostra experiència, estan profundament entrellaçades, i potser, en un nivell bàsic, siguin una mateixa cosa’. I no tan basic.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada