dilluns, 20 de desembre del 2021

KUUNATIC, TRADICIÓ+MODERNITAT AMB MOLTA TRASSA

NOU REGISTRE

Al Japó la mescla de tradició i experimentació es deu ensenyar a les escoles. Hi tenen la mà trencada a l’hora de produir paisatges que son d’una acaplaradora i complexa bellesa transformadora.

La música de Kuunatic, explora en tot allò que els aporta saviesa. Des del hardcore de bandes japoneses dels 90 com Jurassic Jade, que les anaven a veure al 20000V o al Earthdom de Tokio, com els sons més tradicionals del tipus Gagaku, la música dels monestirs japonesos, o el Kabuki, les representacions teatrals tradicionals. El seu moment fundacional va ser el 2016, amb Fumie Kikuchi, veu i teclats, Shoko Yoshida veu i baix i Yuko Araki veu i bateria. El nom el van treure de la paraula finlandesa kuu, proposada pel seu amic finlandès Sanni, i que vol dir lluna. Tenen editats un parell d’EP’s i un split de 7” amb els taiwanesos Crocodelia. Ara es disposen a fer-se un lloc en l’escena psico-experimental amb el llançament d’aquest Gate Of Klüna, de la mà de Glitterbeat.

El disc l’ha produït Tim DeWit, de la banda experimental i orientalista de Nova York Gang Gang Dance amb el que tenen molt en comú. Kikuchi explica una mica de que va l’assumpte: ‘El concepte musical de Kuunatic és una fantasia. El nostre primer EP es deia Kuurandia que és el nom d’un planeta imaginari en el que vivim. Va ser com un pròleg i Gate Of Klüna és un àlbum conceptual sobre com va començar tot, com va evolucionar i com va ser explorat’. Amb un àcid – que no és imprescindible, però qui ho necessiti, li pot donar una empenteta – cançons com Dewbow, que ens inicia en el viatge, la majestuosa Titian o el mantra Para Bennyà ens dona perfectament una idea de l'exploració. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada