ART - INSTAL·LACIONS -
DISSENY
A l’octubre de 2020, la Tate Modern inaugurava una exposició que explorava tota l’obra de l'artista conceptual, Bruce Nauman, i que s’allargava fins aquest febrer passat
Ara,
organitzada per la mateixa TateM i l’Stedelijk Museum d’Amsterdam, amb
la col·laboració de Pirelli Hangar
Bicocca de Milan, li agafa el relleu.
Bruce
Nauman va començar la seva carrera a partir de mitjans de la dècada dels
seixanta, impactant amb la peça seminal Bouncing
In The Corner de 1968, creada en el seu estudi a San Francisco, on es veu a
ell mateix al llarg d’una hora, rebotant contra una cantonada. Pensava que si
era un artista i estava a l’estudi, qualsevol cosa que fes, havia de ser art.
Considerat com un dels artistes més importants del
segle XX, s’ha dedicat a explorar el concepte del què pot ser l’art,
provocador, irreverent i desbordant d’enginy. En aquella dècada, Nauman
ràpidament va exhibir a les galeries de Leo Castelli a Nova York i de Nicholas
Wilder a Los Angeles. L’exposició aplega un període de més de 50 anys de
treball i reuneix escultures, pel·lícules, vídeos, àudios, texts, producció en
paper i les conegudes obres en neó.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada