dilluns, 18 d’abril del 2022

“SEVERANCE” CASI HO CLAVA

SÈRIE DE TV

Aquest 2022 ha portat una estrena que, tot i no ser ben be cinema sinó que està pensada per a emetre’s com a sèrie per a televisió, destaca molt per sobre de la resta del sac d’emissions.

Dintre de la cultura pop, el disseny de producció en el setè art (el què en queda d’ell) sempre ha sigut un component important. A la sèrie Severance, creada per Dan Erickson, aquest disseny ha estat molt cuidat. De fet, és una de les claus principals pel desenvolupament de la història que s’explica. Els espais interiors i el vestuari, estan perfectament triats per entendre-la.


Jeremy Hindle, el dissenyador de producció, diu haver-se inspirat en la meravellosa Playtime (Jacques Tati – 1967), així com amb les obres de Eero Saarinen – l’exterior de l’edifici corporatiu protagonista, correspon a Bell Labs a Nova Jersey, que és un dels seus dissenys – i de Kevin Roche. Posats, també es pot incloure a la pel·lícula Gattaca (Andrew Niccol – 1997) com un exemple de l’ambient gèlid i poc humanitzat que es vol transmetre.


Playtime (Jacques Tati – 1967)

A Severance, a les Industries Lumon, els empleats poden presentar-se com a voluntaris per a través d’un procediment quirúrgic aplicat al cervell, un xip, se’ls hi bloqueja i divideix les seves vides en dues, la de fora i la de dintre l’empresa: els “innies” i els outies”. 

Espais inertes, absolutament asèptics, laberíntics, mesclats amb individus robotitzats, conformen un lloc de treball de malson pels nostres futurs desesperats empleats, interpretats per Adam Scott, Patricia Arquette, Britt Lower, John Turturro, Zach Cherry i Christopher Walken, entre altres. Una sèrie apta per a gent que no només vol passar l’estona escalfant el sofà.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada