diumenge, 3 de desembre del 2023

DEDICAR TEMPS A UN MATEIX, ÉS IMPORTANT

BILL RYDER-JONES – “IECHYD DA”

NOU REGISTRE

Més reconfortants que mai, tornen les càlides harmonies, del músic gal·lès. Confirmen el seu esforç per mantenir una mica d’esperança en tot això.

M’encanta aquest àlbum’ diu Bill Ryder-Jones i afegeix que no s’havia sentit tan satisfet des d’A Bad Wind Blows In My Heart (Domino – 2013). És el seu primer treball en 5 anys. Ha estat embolicat en feines de producció per a gent com Gerry Love o  Saint Saviour a Yawn, al seu estudi de West Kirby. Ara diu que és hora de tornar a fer alguna cosa pròpia ‘Bàsicament es tractava de continuar amb coses meves de nou, fins i tot ara soc una mica més competent com a productor’.

És el seu cinquè disc, es diu Iechyd Da, que en gal·lès vol dir bona salut i sortirà la segona setmana de gener. ‘El meu amor per Gal·les sempre hi ha estat. La mitat de la meva família és d’aquí, vaig perdre al meu germà aquí, totes les vacances de quan era petit van ser a Escòcia o a Gal·les. És simplement un lloc màgic, amb un idioma increïblement bonic. Encara que vaig haver d’anar a veure a Gruff Rhys per preguntar-li si podia dir-li així al disc, ja que encara soc massa anglès i va dir que si’.


This Can’t Go On va ser el primer tall compartit, abans d’If Tomorrow Starts Without Me. Sense deixar de parlar de les pèrdues i les angoixes, ha volgut incorporar moments d’una intensa bellesa i confiança. ‘Crec que amb el pas dels anys, la meva música s’havia tornat algo desesperançada. Per a mi era important fer un àlbum que recuperes una mica l’ànim. Per la meva manera de ser, els darrers anys han sigut difícils, però he decidit posar-hi remei amb una banda sonora amb música més positiva’ explica.


L’acabament de la cançó deixa clara la intenció: #Has de sortir a fora, has de prendre una mica el sol – Prepara’t perquè això no pot continuar. No seguiré – Sortir, he de prendre una mica el sol – Recompondre’m perquè això no pot continuar#  El vídeo que l’acompanya el va rodar a Crail, un petit poble de la costa d’Escòcia que capta la imatge de la portada, una obra pintada pel pintor escocès Dale Bissland.  






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada