dilluns, 2 de setembre del 2024

COM UN FIL CONDUCTOR

SIS – “VIBHUTI”

NOU REGISTRE

A aquestes alçades, tots ja sabem que la música és un vehicle eficaç cap a altres estats.

Depèn de la música que escoltis, o et facin escoltar, t’elevarà l’esperit o te’l baixarà. Saber diferenciar una de l’altre, és el primer pas per continuar camí en un acte personal i intransferible. Sis és el projecte de la multi-instrumentista Jenny Gillespie amb el que ocupa el seu temps, a més de gestionar el segell que ara és Native Cat Recordings amb el que publica els seus treballs i el d’altres artistes de la badia de San Francisco.

Porta inspirant-se en el jazz espiritual de músics com Alice Coltrane des de fa uns anys. També rep inspiració dels clàssics de la doctrina advaita com Nisargadatta Maharaj, de qui va agafar el títol d’una cita seva: ‘El gnani (el que sap) no mor, perquè mai va néixer’. Fa mes i mig que ha llançat Vibhuti (l’esperit diví que habita en nosaltres) inspirat en les obres d’Sri Aurobindo i “la mare” (Mirra Alfassa).

Ha sortit a través de Native Cat Recordings i via el segell de Jack White Third Man Records i la seva planta de premsat (Thirds Man Pressing), s’ha fet una edició limitada en vinil que inclou una aquarel·la de Gillespie. Amb aquest nou àlbum s’ha voltat d’antics col·laboradors, com Brijean i Doug Stuart a la percussió, baix i producció. També apareix Will Miller a la trompeta i Devendra Banhart a la guitarra elèctrica en dues pistes instrumentals, Jugaspa i Cave Of Plenty.

Sobre aquest Bow To Your Wilderness, Gillespie explica: ‘Acabava de veure a Jai Uttal tocar en el “Marin Center” i el tema Jaya Jagadamba em va deixar atònita. Vaig voler escriure alguna cosa d’aquell estil, mesclant mantres en les cançons, ja que vaig sentir que hi havia algunes coses de la meva vida espiritual, que només podia expressar d’aquesta manera’ i afegeix ‘Sé que vaig començar amb un loop del baix que vaig treure a través del “Trilian”. Però no puc recordar el trajecte del punt A al punt B després d’això. Em passa sovint. Les meves composicions semblen més canalitzades que escrites segons el concepte tradicional’. El vídeo és de Danski Tang.






           

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada