HUGO LARGO – “HUGE, LARGE AND ELECTRIC: HUGO
LARGO 1984 – 1991”
ALTRES REGISTRES
Amb ells
es compleix aquella circumstància de que en el seu moment només uns pocs van
saber gaudir de la seva majestuositat. Ara donen una segona oportunitat.
Hugo Largo van ser una banda de Nova York de finals dels 80 que feien una mescla estranya
que només ells entenien. Tenien un so únic sense bateria i casi sense guitarra.
Eren dos baixos melòdics, el de Tim
Sommer – fundador del cotarro, editor de fanzines punk, periodista del
Trouser Press, corresponsal del Sounds anglès i veterà de l’escena hardcore de
NY – més el d’Adam Peacock, el del
violí electric de Hahn Rowe, tots
ells en un moment o altre membres esporàdics del Glenn Branca Ensemble, i la veu i moviments de Mimi Goese, carismàtica artista de performance i ballarina.
Quaranta
anys després de l’inici d’aquell projecte en mig de la sorollosa escena No Wave, la proposta continua sent tan o
més intensa. Per commemorar-ho, via Missing
Piece Records, el segell fundat per Michael Krumper que en el seu dia
treballava al mític segell local Relativity
quan van treure el seu primer àlbum, llança una edició dels dos únics LP’s que
van editar, Drum (Relativity – 1987) produït per Michael Stipe – en un principi en
format EP – i Mettle (Opal Records – 1989) publicat per Opal el segell de Brian Eno, més un tercer d’enregistraments inèdits i en viu (Hugo Largo Unreleased-Live).
Eren un
producte del Lower East Side que amb els seus directes fora de context,
embadalidors, que no tenien res a veure amb la resta de bandes de la zona, on
feien ressonar els dos baix fent espai per a que Goese i Howe campessin a
gust, es van encapsular per uns pocs privilegiats atents al que passava en
àmbits més artys. Malauradament,
després de la intensa gravació de Mettle
i els quatre concerts que el van seguir, no tots sentien el mateix alhora de
com continuar, de manera que van decidir deixar-ho córrer prenent diferents camins
en la música i altres arts creatives. Rowe
comenta: ‘Probablement sigui un
subproducte del nostre capitalisme tardà, però tot això d’haver de fer un
producte per a ser consumit i tota l’energia posada en aspectes que ens
semblaven alienes... crec que ens va esgotar’.
Per a Peacock, ‘Drum continua sent molt propi de la nostra fase soterrani, tot molt sobri, mentres que Mettle te un esperit més d’experimentació. Drum és pur, Mettle som nosaltres després de que ens donessin carta blanca i molta pasta per gravar un disc que bàsicament vam tocar en viu’. Per la seva banda Sommer diu: ‘Hugo Largo mai va ser un de nosaltres; només erem tots nosaltres’ i Mimi Goese, entre riures comparteix que ‘Quan algú camina cap a mi i va amb el cap cot... sé que és fan nostre’. A temps d’acotar el cap i convertir-nos a l’experiència Hugo Largo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada