LIA KOHL – “NORMAL SOUNDS”
NOU REGISTRE
Qui no
ha fantasiejat amb el so de la rentadora o d’una màquina industrial? Quan
caminem pel carrer, podem escoltar música. Hi podem trobar tota una simfonia.
Només és posar-s’hi.
La músic
de Chicago Lia Kolh, indaga i
aprofundeix en els sorolls de la vida quotidiana, transformant-los en meravelloses
i increïbles simfonies d’una bellesa inusual. Kolh hi troba gràcia meditativa
en els sons més emprenyadors de la ciutat.
En el
seu treball anterior The Ceiling Reposes
(American Dreams Records – 2023)
recollia fragments de previsions meteorològiques, informes borsaris i els
mesclava com accidentalment amb improvisacions de violoncel i apunts de
sintetitzadors. Ara, amb aquest Normal Sounds, recent editat pel segell Moon Glyph, es llança a la piscina i pilla de tot, brunzits de neveres, drings de camions
de gelats, que Kohl converteix en paisatges d’abundants tonalitats.
Evidentment
altres abans que ella han experimentat en aquest tipus de composicions, com Matthew Herbert, Peter Rehberg o el duo electrònic Matmos. L’enfocament de Kohl és menys transformador i més literal en el sentit de la
identificació dels sons. No pretén disfressar les instruccions de l’hostessa,
ni els timbres del supermercat. Ho utilitza, com en Car Alarm, Turn Signal, on s’acompanya de la flauta i electrònica
del prestigiós artista de so de Nova York, Ka
Baird, on fa servir la cinquena perfecte del persistent whee-ooo d’una alarma de cotxe com a marc
per a un passatge de violoncel contemplatiu: ‘He volgut fer una carta d’amor al món sonor mundà, a la part del meu
cervell que simplement no pot deixar d’escoltar tot, tot el temps’ explica.
Els grans mestres ens diuen que per meditar, no cal cap espai concret amb estores de la Índia, espelmes, ni anar empolainat de res. Anar en metro en hora punta, hauria de servir. Estem parlant d’assimilar i simpatitzar amb tots els sons que ens envolten, el normal sound, que és el que ens proposa la preclara músic Lia Kolh.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada