dissabte, 21 d’agost del 2021

SOFT CELL, HISTÒRIES DE CIÈNCIA FICCIÓ PER AL SEGLE XXI

A LA VISTA

És com han descrit l’àlbum Dave Ball i Marc Almond, de 62 i 64 anys, que tornen per cantar a ritme de synth-pop: #Les notícies m’han fet així, tot el que puc dir. Cada dia un nou horror, així que posat de genolls i resa#. Si ens volen acabar d’ensorrar, aquest nou disc anirà perfecte.

Com ja porten uns mesos informant, vint anys després del seu darrer treball junts, Soft Cell te a punt Happiness Not Included, el disc que farà cinc de la seva discografia. Fa una setmana que han compartit el primer single, Heart Like Chernobyl. Chernobyl, com hauria pogut ser Ascó d'haver tingut la seva sort, és la font d’inspiració del primer tema avançat de l’àlbum. A la coberta del single es veu el parc d’atraccions de Pripyat, a Ucraïna, que s’havia d’obrir pocs dies després del desastre nuclear de 1986. 

El disc sortirà el 25 de febrer de 2022 via BMG i aprofitaran la gira de presentació pel Regne Unit, per commemorar de passada els 40 anys de Non-Stop Erotic Cabaret.

Dave Ball explica ‘Vaig escriure la música de la cançó en ple bloqueig. Em rondava Joy Division i vaig recordar el seu tema Isolation. Em vaig posar a tocar i vaig acabar enregistrant-la digitalment a l’estudi de casa. Després el Marc va posar la lletra i el títol’. En declaracions a NME, Almond també diu la seva ‘En aquest disc volíem reflectir la societat: un lloc on anteposem els guanys per davant de les persones, el diner per davant de la moral i el correcte, el menjar abans que els drets dels animals, el fanatisme abans que la justícia i les nostres estúpides comoditats, per davant de les indescriptibles agonies dels demés’. Històries de ciència ficció?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada