dimecres, 14 de febrer del 2024

PROJECCIONS PER i A CONTEMPLAR

AMOR MUERE – “A TIME TO LOVE, A TIME TO DIE”

NOU REGISTRE

Podria ser el títol de la nova pel·lícula de James Bond, però no. Tot el contrari. Res més lluny de les frivolitats del personatge creat per Ian Fleming.

Amor Muere és un col·lectiu format per les músics Mabe Fratti de Guatemala i Gibrana Cervantes, Concepción Huerta i Camille Mandoki, les tres de Mèxic, que va sorgir, com totes les coses bones, d’una trobada multidisciplinar a Ciutat de Mèxic provocada per una d’elles, a partir de la qual es van proposar crear el seu propi món d’experimentació sonora.

Aquest A Time To Love, A Time To Die és el seu EP de debut. Com que no van trobar cap segell de la madre patria querida per editar-lo, afortunadament els hi va llançar a finals del passat any el segell independent de Londres Scrawl World, fundat per Harriet Pittard, abans en el prestigiós SA Recordings.

El disc es va gestar a La Pitahaya, un lloc paradisíac a 4 hores de la capital i a tocar del Golf de Mèxic, on viuen dos de les membres del col·lectiu i que les altres dues visitaven tot el sovint que podien. A més el van poder enregistrar a l’estudi que Camille Mandoki te a casa seva a Veracruz.

Tot plegat va fer molt propici el control final del producte, aconseguint fragments musicals a base de veus, textures creades amb instruments de corda, manipulació de cintes i molta comprensió espiritual, que mostren la veritable essència del que som. ‘No es tracta només de música, és un procés molt bonic on ens connectem a través d’emocions i sentiments com amigues, per fer música’ explica Gibrana Cervantes.


En aquest LA podem contemplar a través de les prodigioses notes del violoncel i el violí, tot el que ens envolta i descobrir la connexió que hi tenim, la que romandrà quan el nostre jo desaparegui. Expliquen de la cançó: ‘Portàvem un temps tocant-la en directe, fins que vam anar a l’estudi i se’ns va ocórrer la idea de fer-la més asimètrica. Li dèiem La Espiritual i vam acabar dient-li LA. A la segona part, la cançó creix i funciona com ones de so que responen entre sí, creant una sensació de ressonància més forta al mig del caos’. I què és el caos sinó el mateix silenci en una altra forma?





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada