dissabte, 19 d’agost del 2023

RITUAL

NOU REGISTRE

Oblida’t gairebé de tot i deixat seduir per les melodies de Belbury Poly

Tornem a parlar de Jim Jupp, músic, productor i co-propietari de Ghost Box Records, a part d’estar en multitud de projectes col·laboratius amb altres músics de l’escena com John Foxx o la músic reconeguda Sharron Kraus. Al final, Jupp fa allò que hauríem de fer totes, cas a l’instint.

El músic britànic no s’amaga de les seves influències: el que es coneix com a early music, el treball de la BBC Radiophonic Workshop,  les bandes sonores europees dels setanta i la música electrònica de la mateixa dècada o l’anterior.

En The Path, el seu setè àlbum, ho recull tot com una esponja, ho esprem i ho deixa rajar en favor de totes aquelles que quan tanquem els ulls sobrevolem paratges plens de follets en estat de total clarividència. Jim Jupp sap escollir molt bé qui l’ha d’acompanyar en el viatge: Jesse Chandler (Midlake, Mercury Rev) a la flauta, clarinet i teclats, Christopher Budd a la guitarra i baix, Max Saidi a la bateria i el músic i poeta Justin Hooper en la narració.

Després d’una breu intró, el tema principal, The Path, ja ens deixa en territori comanche. Un ritme de repiqueig funk vestit amb sintetitzadors que balancegen i una flauta que ens sosté en l’aire i ens fa de vehicle mentre la imponent veu de Hooper ens hi introdueix parlant d’ ‘un passat dins del present’. En cada nova cantonada, esperem trobar-nos amb Oscar Wilde o Dylan Thomas.

Amb Highways And Byways, les oscil·lacions electròniques ens mantenen en el país d’Alicia. Així, amb cada cançó, anem deixant més enrere el present. Sitars elèctrics, repiqueig de campanes, el so de la pluja mentre ens van xiuxiuejant que no se’ns acudeixi sortir del bosc i tornar al camí. Qui sap on podríem anar a parar. Fiat de l'instint.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada